Anasayfa Hakkımızda Reklam İletişim
Yslam
 
firaset anasayfa
Yslam
Yslam
Erkeklerden Yemek Tarifleri
Erkeklerden Yemek Tarifleri
28/08/2007

    HAFİF ZORLUKTA YEMEKLER


    Domatesli Biberli Yumurta:
 
    Büyükçe bir tavaya yağ, domates ve biber koyup bir sigara yakıyoruz. Sigaranın külü yere düşmek üzereyse yumurtaları eklemenin zamanı gelmiş  demektir. Yumurtaları kırıp sigaramızı bitiriyoruz. Pişmiştir herhalde  ocağın altını kapatıyoruz.
 
 
    Biberli Domatesli Yumurta:


    Her gün domatesli biberli yumurta yemekten sıkıldığımızda yapabileceğimiz bu enfes, yemek tıpkı biberli yumurtalı domates gibi pişiriliyor.
 
 
    Makarna:


    Bir tencere dolusu sıcak suya makarna poşetini boşaltıp maç izlemeye başlıyoruz. İlk yarının ortalarına doğru kalkıp altını kapatıyoruz. Tencerenin içinden seçtiğimiz makarnayı fayansa fırlatıyoruz. Yapışırsa pişmiş demektir. Devre arasında hala içinde su kaldıysa tencerenin! kapağını kapatıp lavabodaki en kirli tabağın üzerine doğru döküyoruz. (O zaman hem tabak temizleniyor hem de makarnalar çatallayenebiliyor) Üzerine ketçap sıkıp yiyiyoruz.
 
    Not: Fayansa fırlattığınız makarnayı bi ara oradan alın. Sayıca fazlalaştıklarında bazen hangisini fırlattığınız karışıyo.
 


    Tuzlu Makarna:


    Yapılışı aynı makarnaya benziyor. Tek farkı bu kez makarnaları suya atmadan önce tuz koymayı akıl ediyoruz ...Öyle daha güzel oluyor.
 
 
    Pilav:


    Pilav aslında basit bir yemek değil. Aranan kriterler var. Tuzlu, yumuşak ve tane tane olması gerekiyor. Sonuncusu kolay. Pirinçleri tek tek pişirdiğinizde tane tane oluyorlar, ama uzun sürüyor. Maharet hepsini bir arada pişirebilmekte; ama çok da sorun etmeyin. Nasıl olsa içine yogurt koyup bulamaç haline getirdiğimizde hepsi birbirine yapışıyor. Kısaca yağ koyup üzerine pirinç ekliyorsunuz. Sonra da su ve tuz koyup! pişiriyorsunuz. Hem bunu süzmeye de gerek yok.
 
 
    Patates Kızartması:


    En kolay işlerden biri. Patatesleri soyup parmak gibi kesiyorsunuz ve kızgın yağa atıyorsunuz. Tek yapmanız gereken altını zamanında kapatmanız. Yoksa tencere alev alabiliyor. Bu yüzden sadece TV'de pembe dizi varken yapın. Bir de diğer yemeklerin aksine bunu tencereden yiyemiyoruz. Mutlaka tabağa koymak gerekiyor. Onun dışında çok kolay.



    ORTA ZORLUKTAKI YEMEKLER
 
    Hazır Pizza:


    Pizzamızı fırınımıza atıp pişmesini bekliyoruz daha sonra fırından çıkarıp yanık yerlerini bıçakla kazıyoruz. Dikkat edilmesi gereken tek şey kazırken üzerindeki malzemeleri mutfak tezgahına yapıştırmamak.
 
    Hazır Köfte:


    Bu da nispeten zor bir yemek. Bir miktar sıvı yağı teflon tavaya koyup köfteleri içine diziyoruz. Köfteler tavayla aynı renk olmadan altını kapatmak gerekiyor. O yüzden başında beklemek lazım.
 
 
    ZOR YEMEKLER
 
    Konserve Türlü:


    Bir miktar yağ ve salçayı tencereye koyup konservenin içindekileri döküp üzerine su koyuyoruz. Pişmesi çok uzun sürüyor. O sebeple başında beklemiyoruz. Gidip TV izliyoruz. Her seferinde yandıkları için henüz tadına bakamadım ama konservenin üzerindeki resme bakılırsa güzel bi şeye benziyor.
 
    Tavuk:


    Yapılışı makarna gibi. Sıcak suyun içine atıyoruz arada pişip pişmediğine bakmak için hayvanın kaba etine çatal saplıyoruz. Bu yemek piştikten bir iki gün sonra üzeri jelibon gibi oluyor. Bu yüzden pişirirken isteğe bağlı olarak bolca toz şeker eklenebilir.
 
 
    ULTRA ZOR YEMEKLER
 
    Kıymalı Bamya:


    Konserve türlüye benziyor ama içine daha önceden kavrulmuş kıyma konulmalı. Kıyma kavurmak çok zor ve zahmetli bir iş. Bu yüzden makarna pişirmeyi öneriyorum.
 
 
    PÜF NOKTALAR
 
    1-) Yemekleri daima tencerenin içinden yiyin. Böylelikle tabak kirletmemiş olursunuz.


    2-) Asla sade pilav yapmayın. Domatesli pilav yaptığınızda altını tuttursanız bile renginden anlaşılmaz.
 
    3-) Mutlaka soğanlı bir yemek yapacaksanız asla soğana dokunmayın. Özellikle rendelediğinizde elleriniz çok kötü kokuyor. Bunun yerine soğana ekmek tahtasıyla beş altı kez vurmayı deneyin, aynı işi görür.
 
    4-) Patates kızartacaksanız soyduğunuz patatesleri asla yıkamayın. Kızgın yağa attığınızda çok kötü patlıyorlar.
 
    5-) Yemekler asla kendi başlarına hareket etmezler. Şayet geçen ay yaptığınız tavuk kendi kendine kımıldamaya başladıysa kurtlanmış demektir. Sakın yemeyin.
 
    6- ) Sebzeleri pişirdikçe vitamin değerleri düşer. Mümkün olduğunca çiğ tüketin.
 
    7-) Karpuz tabağa koyulmaması gereken! bir meyvedir. İkiye ayırıp ortasından kaşıkla yiyebilirsiniz. Tencere kapağı en mükemmel tabaktır.
 
    8-) Buzdolabının sebzelik olarak adlandırılan kısmı yemeyi düşünmediğiniz şeylerin saklanması için idealdir. Bu bölüme konan şeyler nasıl olsa bir süre sonra unutulur.
 
    9-) Sebzeliğin kapağını sıkı kapatırsanız çürüyen şeylerin kokusu dolaba daha az yayılır.
 
    10-) Spagetti pakedini açmak için pakedi ortasından sıkıca kavrayın ve altını tüm gücünüzle fayansa vurun. Pakedin üst tarafı yırtılacaktır. Belki bu işlem sırasında makarna un-ufak olabilir ama risk almaya değer. Özellikle misafirlerin yanında yaparsanız tavsiye ediyorum. Öyle daha güzel, bu size çok maço bir hava verir.
 
    11-) Sağda solda kulağıma çalınıyordu. Mutfak robotu denen bişey varmış. Birden içimi bir heyecan kapladı. Ulan madem bu işin robotu var ben niye  koşturuyorum, yıllardır diye sinirlendim. Hemen gidip aldım bi tane. Eve  gelip kutusundan çıkardığımda itiraf etmeliyim ki hayal kırıklığına  uğradım biraz. Ben açıkcası ufo gibi bişey bekliyodum, bu bildigimiz  tencerenin plastiği. İçinde de vantilator gibi bişey var. Bununla birlikte  bi ton plastik zımbırtı daha çıktı içinden ama bi işe yarayacaklarını  sanmıyorum. Neyse fişini taktım denemek için bi tane soğan attım içine.  Bakalım ne yapacak diye bekledim. Kabuklarını bile soyamadı...  Paramparça etti bıraktı. Sinirlendim attım bi kenara yazdan beri duruyo  orda. Bir ara yıkayıp vantilator gibi olan şeyi bilgisayarıma takmayı  düşünüyorum. Belki fan olarak iş görür. Onun dışında tamamen para tuzağı...


Gönderen: Dilek Yaşar 



 

Aynı Kategoriye Dön

 
 
Untitled Document
Yslam
 
Güncel Haber
firaset islam
Yslam
Sen de Katıl

 
firaset islam
Yslam
Sponsor Reklam
 
firaset islam
Yslam
Bir Ayet
ALLAH'IM! Beni bağışla. Bana merhamet et. Benden razı ol. Beni kabul et. Cennetine girdir. Cehenneminden koru. Durumumun tamamını düzelt. Dediler ki; Artır. Buyurdu ki: Hayrın tamamını toplamadım mı?



( Hadis-i Şerif - 0)

 
firaset islam
Yslam
Bir Hadis
Allah sizden birinizin yaptığı işi, ameli ve görevi

sağlam ve iyi yapmasından hoşnud olur.

Taberani el-mucemül evsat 1/275; beyhaki şu’abül-iman

4/334


 
firaset islam
Yslam
 
Untitled Document
 
 

İslam

Kuran

Hadis

Arapça

Dini Site
Tasarım ve Yazılım
Taha Medya
www.tahamedya.com